🎭 תרגילים לחקר עצמי בעולם ה-BDSM מודעות, גבולות, תפקידים וזהות
- Eli Dom
- 23 במרץ
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 1 באפר׳
1️⃣ תרגיל המראה – מי אני בתוך התפקיד?
מטרה: להבחין בין הזהות האישית לבין הדמות/התפקיד בעולם הבדס"מ.
איך עושים?
עמוד/י מול מראה, הבט/י לעצמך בעיניים במשך 2-3 דקות.
בזמן הזה, תשאל/י:
מי אני מחוץ לדמות?
מה אני מרגיש/ה כלפי מי שאני בחיי היום-יום?
לאחר מכן, כנס/י לדמות הדום/סאב/פט/מאסטר שלך. שים/י על עצמך פריט שמייצג אותה (קולר, בגדים, אביזר כלשהו).
שוב, הבט/י למראה:
מי אני עכשיו?
אילו תכונות מתעוררות בי כשאני בתפקיד?
מה נוח לי? מה קשה לי?
רשום/י ביומן התחושות וההבדלים בין שתי החוויות.
2️⃣ מפת גבולות אישית – איפה עובר הקו שלי?
מטרה: להגדיר גבולות פנימיים, להבין מה מרגש ומה מערער.
איך עושים?
קח/י דף חלק וצייר/י שלושה מעגלים:
מעגל פנימי – "הדברים שאני תמיד מרגיש/ה בנוח איתם".
מעגל אמצעי – "הדברים שאני רוצה לחקור אבל אני זקוק/ה לתנאים מסוימים".
מעגל חיצוני – "מה שלא מתאים לי בשום מצב כרגע".
תתחיל/י לרשום לתוך כל מעגל פעילויות, פנטזיות או רגשות:
סוגי משחק (שליטה, קשירות, כאב, השפלה).
אלמנטים רגשיים (כניעה, נטישת שליטה, שירות).
גבולות פיזיים ונפשיים.
לאחר שבוע, חזור/י למסמך ובדוק/י אם משהו השתנה בעקבות חוויות חדשות.
3️⃣ תרגיל "הקול האחר" – דיאלוג בין התפקידים שלי
מטרה: להבין את הדינמיקה בין תפקידים שונים שקיימים בך.
איך עושים?
בחר/י שני תפקידים שמייצגים צדדים שונים בך: לדוגמה, הדום החזק מול האדם הרך והפגיע, או הסאב הכנוע מול הקול הפנימי שמבקש שליטה.
כתוב/י דיאלוג ביניהם (כמו מחזה קצר).
מה אומר כל צד לשני?
האם הם מבינים זה את זה?
האם יש קונפליקט או פיוס ביניהם?
קרא/י בקול את הדיאלוג ושים/י לב לתחושות שעולות.
אפשר לסיים בכתיבה חופשית: "מה למדתי על עצמי בעקבות השיחה הזו?"
4️⃣ תרגיל חקר "תחושת עוצמה" ו"תחושת פגיעות"
מטרה: לחקור מתי אתה/את מרגיש/ה עוצמתי/ת ומתי פגיע/ה, ואיך זה משפיע על הדינמיקה הבדס"מית.
איך עושים?
חלק א':
עצום/י עיניים ודמיין/י סיטואציה שבה את/ה בעמדת עוצמה מוחלטת (כדום/מאסטר/דומיננטית).
כתוב/י:
איך זה מרגיש בגוף?
איך אני נושמ/ת?
מה אני רוצה לעשות?
חלק ב':
דמיין/י מצב של פגיעות וכניעה מוחלטת.
כתוב/י:
איזה רגשות זה מעלה בי?
מתי אני חש/ה בטוח/ה למרות הפגיעות?
השווה/י בין השניים – איך אפשר לשלב בין העוצמה לפגיעות בצורה שמשרתת את הדינמיקה שלך?
5️⃣ תרגיל הערכים האישיים שלי בעולם השליטה
מטרה: לזהות את הערכים שמנחים אותך בתהליך הדומיננטיות או הכניעה.
איך עושים?
כתוב/י רשימה של 10 ערכים שמובילים אותך בחיים בכלל (כנות, חופש, אהבה, אחריות, ביטחון, גבולות, חקירה).
סמן/י מתוכם את 3 החשובים ביותר עבורך בקשר בדס"מי.
שאל/י את עצמך:
האם הדינמיקה שלי תומכת בערכים האלה?
האם יש קונפליקט בין מה שאני רוצה לחוות לבין מה שאני מאמין/ה בו?
בסיום – כתוב/י הצהרת כוונות אישית שמתארת איך תרצה/י להרגיש ולהיות בעולם הזה, למשל:
"אני שולט/ת שמכבד/ת את הגבולות, יוצר/ת מרחב בטוח ומוביל/ה מתוך אהבה ואחריות."
6️⃣ תרגיל "המכתב שלא נכתב"
מטרה: לשחרר רגשות, פחדים או פנטזיות שלא העזת לשתף.
איך עושים?
כתוב/י מכתב לאדם דמיוני (או מישהו אמיתי אם תרצה, אך אל תשלח/י אותו!) שבו את/ה מספר/ת על:
פנטזיה שלא העזת לשתף.
פחד שמלווה אותך בתפקיד שלך.
משאלה כמוסה לגבי הדינמיקה הבדס"מית שלך.
קרא/י לעצמך את המכתב בקול, ושאל/י:
האם יש משהו מזה שאני מוכן/ה לחקור עכשיו?
האם זה משהו שאפשר לשתף עם פרטנר/ית בבוא הזמן?
7️⃣ תרגיל נשימות ותנועה: חיבור לגוף
מטרה: להתחבר לגוף שלך ככלי של עונג, גבול וחוויה.
איך עושים?
עמוד/י במקום שקט, עיניים עצומות, כפות רגליים על הקרקע.
נשום/י עמוק, ספר/י עד 4 בשאיפה ועד 6 בנשיפה.
תרגיש/י את הגבולות של הגוף:
הנח/י יד על הלב, ואז על הבטן.
שאל/י: "איפה בגוף שלי אני מרגיש/ה עוצמה?"
"איפה אני מרגיש/ה צורך ברכות או בהגנה?"
אפשר לשלב תנועה: פישוק רגליים קל, ידיים פתוחות – "אני מקבל/ת את החלקים בי".
קיבוץ עדין של הגוף – "אני שומר/ת עליי".
🖤 לסיכום: התרגילים האלו הם מסע לגילוי עצמי ולחקירת הזהות הבדס"מית שלך.הם עוזרים לבנות יסודות איתנים לדינמיקות של שליטה וכניעה מתוך מקום מודע, רגשי ובטוח.
Comments